LBA Book TAG



Dzień dobry wszystkim! Po raz kolejny przychodzę do was z TAGiem, tym razem jednak otrzymałam nominację, za którą z tego miejsca serdecznie dziękuję Ver.reads :)


1. Gdybyś mogła stać się postacią z książki i przenieść się do jej świata, kto by to był?

Prawdę mówiąc, żadna postać nie przyszła mi do głowy w chwili czytania tego pytania. Po dłuższym zastanowieniu odpowiadam: Yennefer z „Wiedźmina”. Za siłę i niezależność.

2. Jaki gatunek książek lubisz najbardziej?

Kiedyś zaczytywałam się we wszystkim, co choćby leżało koło fantasy, ale od jakiegoś czasu nie po drodze mi z książkami tego typu (jeszcze). Wydaje mi się, że żaden gatunek nie jest moim ulubionym. Łatwiej byłoby powiedzieć, za którym nie przepadam: typowe romansidła i science fiction to nie moja bajka.

3. Przy której książce wylałaś najwięcej łez?

Nie płaczę przy książkach.

4. Które wydawnictwo zajmuje najwięcej miejsca na Twoich półkach?

Aż poszłam zobaczyć... Nie kupuję książek ze względu na wydawnictwo, ale najwięcej sztuk mam chyba ze Świata Książki, goni je Albatros i Muza.

5. Z jakim autorem chciałabyś spędzić jeden dzień?

Z Georgem R. R. Martinem, żeby go zapytać, gdzie są te „Wichry zimy” obiecane na rynku na 2016 rok. I porozmawiać o Jonie Snow.

6. Wybierasz książkę czy ebooka? Dlaczego?

Mam czytnik i korzystam z niego w przypadku książek, których albo nie mogę dorwać w księgarni/bibliotece, albo które chcę przeczytać po angielsku. Zwykle wybieram jednak papierową wersję, bo pachnie, szeleści i ma swój urok :)

7. Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja? Dlaczego?

Na pewno nie „Wiedźmin”. Nie będę zapewne zbyt oryginalna, ale „Harry Potter” za muzykę, cast i oddanie klimatu magii na szóstkę z plusem.

8. Dlaczego założyłaś bloga?

Bo książki stanowią dużą część mojego życia, poza tym kocham pisać. Skoro wena nieco bardziej twórcza przebywa na urlopie, wyżywam się w formie recenzji.

9. Ulubiona seria książek?

„Wiedźmin” i, co za niespodzianka, „Harry Potter”. Czysta miłość.

10. Najgorsza pozycja, którą przeczytałaś?

Cóż, z tych czytanych nie z własnej woli – „Ferdydurke” Gombrowicza. Wiem, że niektórzy ją kochają, ale do mnie nie trafia. Z lektur dobrowolnych – „Maestra” L.S. Hilton, bo zamiast być dobrym thrillerem, była denną książką z wulgarną erotyką. I nie była thrillerem.

Moje pytania:

1. Zdarza Ci się czytać jedną książkę/serię kilka razy? Dlaczego?
2. Jesteś sroką okładkową czy oprawa graficzna nie odgrywa dla Ciebie większej roli?
3. Masz autorów, którym ufasz bezgranicznie i czytasz ich twórczość nawet bez sprawdzania, o czym jest kolejna książka?
4. Czy układasz książki na półce zgodnie z jakimś szczególnym schematem (wydawnictwami, gatunkami, kolorami)?
5. Jeśli mogłabyś sprawić, by któraś książka nigdy nie ujrzała światła dziennego, którą byś wybrała?
6. Czy czytasz książkę, jeśli w pierwszej kolejności obejrzysz film powstały na jej podstawie?
7. Najbardziej nielubiany przez Ciebie motyw w powieściach to...?
8. Przy wybieraniu książki kierujesz się trendami, listą to-be-read czy wybierasz to, co wpadnie Ci akurat w oko?
9. Jeśli ekranizacja, to w formie filmu czy serialu? Co wolisz i dlaczego?
10. Czy istnieją książki/autorzy, których unikasz jak ognia?

Do zabawy zapraszam:

Ściskam i całuję,
S.

nieksiazkowy

Sandra, lat dwadzieścia, studentka. Indywidualistka, pożeraczka książek, wyznawczyni przecinkologii.

12 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuje za nominacje! Ciekawy tag, zauważyłam, że ty także nie płaczesz na książkach jak ja, na tym koniec podobieństw. Cała reszta u mnie jest zupełnie inna, ale musimy byc różni.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej dobrze wiedzieć, że nie jestem jedyną, z której książki nie wyciskają łez :)

      Usuń
  2. Dziękuję za nominacje. Z paroma twoimi odpowiedziami zgadzam się w 100%, a teraz lecę odpowiadać na swoje pytania 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie raz płakałam przy czytaniu książki. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś słowo pisane nie wpływa na mnie aż tak bardzo, choć przeżywam książki, jasne. Tylko jakoś bardziej wewnętrznie :)

      Usuń
  4. Jak dobrze przeczytać, że nie tylko ja jestem zakochana w zapachu i szeleście książek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe pytania, tak samo jak i Twoje odpowiedzi. :)

    Pozdrawiam. ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie posty! W wielu pytaniach odpowiedziałabym zupełnie jak Ty :D Zwłaszcza co do pytania o autora ^^
    https://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po ostatnich rewelacjach dotyczących daty premiery (ha ha ha) "Wichrów zimy" jeszcze bardziej chciałabym go spotkać ;)

      Usuń

Każda opinia jest ważna! :)

Instagram

Wygląd bloga dostosowany do przeglądarki Google Chrome.